U K H U A H

17 June 2012

S O M B O N G !

Assalamualaikum 


Semalam, emak dan adik lelaki dan aku dan parut jerawat dekat pipi aku telah ke hypermarket di Johor. niat di hati kudus suci lagi murni aku ni, aku cuma nak beli bedak. a'ah. awalnya memang nak beli tu saja. jimat cermat demi save duit nak kawen awal bulan depan.

tapi berakhir dengan beli bedak, badak , budak , pekak badak dan cucur badak. memang kemain sukahatimakopahpenghulukampung aku beli. banyak sungguh. sungguh tak tipu. kalau tipu pun, sikit sikit saja. jadi disebabkan banyak beli, maka, terpaksa la kawen tahun depan depan depan. cis.

masalahnya, entry kali ni bukan nak cerita pasal beli badak mahupun sep duit kawen bulan depan. tapi semalam kan..

lepas keluar dari hypermarket tu sambil mencekik selow selow CupCake beli satu percuma satu (benda free memang susah tolak sikit), aku nampak sorang pompuan ni keluar kereta. Myvi, kaler putih, kasut tinggi pat inci tuuu. agak agak Neelopah jalan tepi pun, orang tengok pompuan tu lagi.

sebelah kereta mak aku ada la pak cik berumur macam guru besar SMK Kulai Besar . tak pencen lagi. naik EX5. rempit jugak la tua tua pun. jarak kami, yakni pakcik tadi dan aku hanyalah dalam beberapa hasta dari koordinat sebenar pompuan tersebut. *aku dalam kereta. 

sejurus pompuan tu keluar dari Myvi putih beliau, punya la menjeling sampai hampir terjojol bijik mata beliau lalu blah dengan muka wadefak-nya. otometik pakcik tu mesti bebel "amboi, jeling macam nak terkeluaq bijik mata, belagak betoi". apa salahnya senyum sikit, at least, menggembirakan jiwa pakcik tersebut. kan kan.

tiba tiba, time tengah nak talipon mak suruh bawa bersabar tak payah nak buat gila sangat beli bawang.....

"gedebokkk". tak semena mena pompuan tersebut terpelecut. berdarah habis lutut beliau. mungkin PakCik tersebut doa bukan bukan dalam hati. haish. Astaqfirullah. fitnah kan kejam lagi dari emak tiri. tak baik bersangka buruk.

Aku dalam kereta cuma tengok pompuan tu. nak tolong, tapi terkedu patblasratusnamploh saat. PakCik tu pulak buat dekk saja. orang lain buat buat tak nampak. kesian tahu tak. kalau aku, aku rasa simpati dengan diri sendiri. sobsob. selow selow pompuan tu bangun dan blah. tu pun dengan muka wadefak-nya lagi.

sebat dengan pensil 2B Stabilo kang. 

maka, lepas ni kalau rasa mati nanti boleh golek sorang sorang masuk kubur, sombong la orang tak kisah, tak menyusahkan orang lagipun kan kan. kadang kadang kita rasa kita bagus sangat dari orang lain, tapi kena sedar, masa kita tak bagus, kita jatuh, kita susah, orang lain tu la yang nak tolong kita.

tak kisahlah dalam dunia realiti ataupun dunia mana mana. tak susah pun nak senyum sikit depan orang. kan kan kan

p/s : tapi kalau tak reply IM sebab tade mood, tu pun sombong ek ?

No comments:

Post a Comment